Курстық шаралар

Курсаралық шаралар

Архив 2019

Архив 2018

Архив 2017

Архив 2016

Архив 2015

Яндекс.Метрика


Гостевая книга
КИБЕРҚАУІПСІЗДІКТІҢ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ҚЫРЛАРЫ
14.05.2020 13:35

Орал Өрлеуінде ағымдағы жылдың мамыр айының 4-15 аралығында мектептердің педагог-психологтеріне арналған қысқамерзімді қашықтықтан оқыту курсын өтуде. Облыстың 20 маманы курсқа белсене қатысуда. Курс барысында қауіпсіз білім беру ортасын құру үшін «Киберқауіпсіздік негіздері» онлайн дәріс оқылды.

Ғаламдық желі басқа байланыс түрлерінен айтарлықтай ерекшеленеді. Мысалы, анонимділік, қол жетімділік және қауіпсіздік сезіміне байланысты адам өзін әр түрлі қырынан көрсете алады, жеке құпияларымен бөлісе алады, жеке басын қалыптастыра алады, жаңа образдар жасай алады, өзінің жетістіктерін көрсетеді және т.б. Бірақ «анонимділіктің» осындай әсерін желіні пайдаланушылар қолданады, олардың мақсаты - адамға сәттілікке, сыртқы келбетке және басқаларға мүмкіндігінше зиян келтіретін нәрсе табу.

Виртуалды «агрессорлардың» зорлық-зомбылығынан балаларды және есеректердің киберқауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін арнайы нұсқаулықтарды басшылыққа алу керек.

Америкалық зерттеушілер кибербуллингтің он негізгі түрін анықтады, оқушылардың арасында көп тараған түрлері:

✅флейминг -екі және одан да көп адамдар арасында қысқа эмоционалдық репликалармен алмасу, әдетте әлеуметтік желінің көпшілік қоғамдастықтары, чаттарында болады.

✅шабуылдар, тұрақты қасақана шабуылдар – harassment) - құрбанына бағытталған қайталанатын қорлайтын хабарламалар (мысалы, ұялы телефонға жүздеген sms, тұрақты қоңыраулар), жеке байланыс арналарын шамадан тыс жүктеу.

✅Жала жабу – denigration) - қорлайтын және жалған ақпаратты тарату. Жиі жыныстық сипаты бар мәтіндік хабарлар, фото, әндер.

✅Белгілі бір тұлғаға айналған жалған атақтылық (impersonation) - қудалаушы өзін әлеуметтік желілерде, блогта, поштада, жедел хабарламалар жүйесінде аккаунтқа қол жеткізу құпия сөзін пайдалана отырып, жәбірленуші ретінде көрсетеді немесе ұқсас никнейммен өз аккаунтын жасайды және құрбанның атынан теріс коммуникацияны жүзеге асырады.

✅Хеппислепинг (Happy Slapping – бақытты қол шапалақтау, қуанышпен ұрып-соғу) бұл атау ағылшын метросында орын алған оқиғадан шыққан, онда жасөспірімдер өтіп бара жатқан адамдарды соққыға жыққан, ал басқалары мұны ұялы телефон камерасына жазып алған. Қазір бұл атау зорлық-зомбылықтың нақты көріністері жазылған кез келген бейнероликтерге қатысты.

✅Секстинг (ағыл. sexsting, ағылшынша sex - секс және text - мәтін) - бұл жалаңаш және жартылай жалаңаш адамдармен фотосуреттер мен бейнелерді тарату немесе жариялау.

Кибербуллингке не үшін бірден назар аудару керек?

Қорлап, кемсіту баланы психологиялық күйзеліске ұшыратады;

Жанын ауыртып, суицидке итермелейді;

Мінезінің өзгеруіне әкеледі;

Ешкім қорлықтың құрбаны болмауы керек;

Әркім өзінің ар-намысын аяққа таптатпауға құқылы;

Ата-ана мен мұғалімдер мұндай қорлықты байқаса, бірден балаға көмектесуі керек.

Кибербуллингке тап болғанда, балалар келесі әрекеттерді жасауы керек:

✅Әлеуметтік желіде қысым көрсеткен адамның хабарламасына жауап бермеу;

✅Онымен сөйлесуді тоқтатып, бұғаттау;

✅Әлеуметтік желі әкімшісіне сен туралы жарияланған жазба не суреттерге шағымдану;

✅Күдікті жазбаларды скриншот жасап, ата-ана не ұстаздарға хабар беру керек.

 

Пікірлер 

 
0 #4 Менжан Мурзабулатов 2020-05-21 16:22 Өте қажетті, пайдалы семинар!Ұйымдас тырушыларға үлкен рахмет! Дәйексөз жазу
 
 
0 #3 Абуханова Диана 2020-05-19 22:14 Курстан алған әсеріміз зор. Сәттілік тілеймін Дәйексөз жазу
 
 
+1 #2 Zhangulim 2020-05-19 20:13 Курсымыздың аясында біз мектепте қауіпсіз білім беру ортасын қалыптастыру және зорлық-зомбылықты болдырмау, жасөспірімдер арасында өзіне-өзі қол жұмсаудың алдын алу мақсатында әр түрлі тақырыптар талданып, қарастырылды. Балалар құқығы туралы Конвенция, педагог мәртебесі, тәрбие берудің тұжырымдамалық негізі заңнамаларымен таныстық. Тәжірибеде "Мен кіммін?", "Ең маңызды", "Эмпатия", "Өз өміріме саяхат", "Сен пікірінен Мен пікіріне ауысу", "Мотивті тап" жаттығулары жүргізілді. Буллинг түрлері, Блум таксономиясы, психокоррекция бағдарламасын тиімді құру, түрлерін, девиантты және деликвентті мінез-құлықпен курс барысында үйрендік! К.Шамуратовнаға рахмет! Шығармашылық табыстар тілеймін!!! Дәйексөз жазу
 
 
0 #1 Бокейорда 2020-05-19 14:07 Керемет Дәйексөз жазу
 

Пікір қосу

Комментарий публикуется через пару секунд. После отправки, можете смотреть выше.
Пікір сайтқа сәлден кейін шығады. Жібергеннен кейін жоғарыдан қарауыңызға болады.